References in Consumer Design & Marketing

Dichter, Ernest. The Psychology of Everyday Living. New York: Barnes & Noble, 1947.

Dichter, Ernest. The Strategy of Desire. Garden City: Doubleday, 1960.

Ewen, Stuart. PR!: A Social History of Spin. New York: Basic Books, 1996.

Fleck, Christian. Transatlantische Bereicherungen: Zur Erfindung der empirischen Sozialforschung. Frankfurt: Suhrkamp, 2007.

Frank, Thomas. The Conquest of Cool: Business Culture, Counterculture, and the Rise of Hip Consumerism. Chicago: University of Chicago Press, 1997.

Frantilla, Anne. Social Science in the Public Interest: A Fiftieth Year History of the Institute for Social Research. Ann Arbor: University of Michigan, 1998.

Gladwell, Malcolm. "True Colors: Hair Dye and the Hidden History of Postwar America." The New Yorker, March 22, 1999, 70-81.

Grawe, Gabriele D. Call for Action. Mitglieder Des Bauhauses in Nordamerika. Weimar: VDG, 2002.

Gries, Rainer. Die Geburt des Werbeexperten aus dem Geist der Psychologie: Der ‘Motivforscher’ Ernest W. Dichter als Experte der Moderne. Frankfurt: Campus, 2004.

Gries, Rainer. Ernest Dichter - Doyen der Verführer. Vienna: Mucha, 2007.